Aké sú práva a postup spotrebiteľa pri zistení, že zakúpil nebezpečný výrobok?
Kategória: Najčastejšie otázky
Dátum: 7. 8. 2013
V prípade ak spotrebiteľ vlastní presne identický druh nebezpečného výrobku, zverejneného na internetovej stránke SOI:
má právo vrátiť ho späť výrobcovi, dovozcovi, dodávateľovi alebo predávajúcemu.
Poznámka: Oznam o nebezpečnom výrobku sa nevzťahuje na ďalšie príbuzné modely, prevedenia, príp. odlišnosti v názve výrobku.
V súlade s § 6 ods. 7 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa je výrobca, dovozca, dodávateľ alebo predávajúci povinný nebezpečný výrobok prevziať späť a do troch pracovných dní od jeho prevzatia spotrebiteľovi vrátiť jeho kúpnu cenu vrátane účelne vynaložených nákladov, ktoré je spotrebiteľ povinný preukázať.
Výrobca alebo dovozca je povinný vziať späť nebezpečný výrobok aj vtedy, ak spotrebiteľ nemá doklad o kúpe výrobku.
Spotrebiteľ má právo nebezpečný výrobok vrátiť aj po uplynutí záručnej doby, a teda na jeho vrátenie sa nevzťahujú podmienky reklamačného konania. V takomto prípade spotrebiteľovi neplynie žiadna lehota na vrátenie a uvedené právo na vrátenie nebezpečného výrobku si môže uplatniť kedykoľvek.
Predávajúci má možnosť žiadať od spotrebiteľa vrátenie celého a úplného nebezpečného výrobku. Spotrebiteľ nie je povinný vrátiť výrobok v jeho pôvodnom obale.