Podávanie podnetov, sťažností, návrhov a žiadostí
Slovenská obchodná inšpekcia NIE JE oprávnená riešiť:
Podania a dopyty, týkajúce sa kvality a zdravotnej bezpečnosti potravinárskych, poľnohospodárskych a tabakových výrobkov či nekalých obchodných praktík pri ich predaji. Príslušným orgánom dozoru je Štátna veterinárna a potravinová správa a jej regionálne zložky.
Podania a dopyty, týkajúce sa zdravotnej bezpečnosti a neškodnosti jedál, surovín a nápojov v spoločnom stravovaní. Príslušným orgánom dozoru je Úrad verejného zdravotníctva a jeho regionálne zložky.
Podania a dopyty, týkajúce sa kozmetických výrobkov, rieši Úrad verejného zdravotníctva a jeho regionálne zložky. Úrad verejného zdravotníctva je orgánom dohľadu nad kozmetickými výrobkami.
Otázky tvorby a štruktúry cien energií. Ceny a vyúčtovanie energií - elektrina a plyn sú v dozornej právomoci Úradu pre reguláciu sieťových odvetví.
Podania a dopyty, týkajúce sa pyrotechnických výrobkov kategórie F4, T2 a P2, rieši Hlavný banský úrad, ktorý je orgánom dohľadu nad pyrotechnickými výrobkami kategórie F4, T2 a P2.
Podnet ku kontrole - nie je sťažnosť!
Za účelom zjednodušenia a urýchlenia postupu pri vybavovaní podaní je žiaduce, aby ich pisatelia označovali ako podnet ku kontrole a nie ako sťažnosť.
Pre podania tohto druhu neplatia žiadne zákonné lehoty na vybavenie. SOI i napriek tomu, že každoročne prijíma tisícky podaní, venuje každému náležitú pozornosť a do plánu kontrol ich zaraďuje v poradí a termíne, ktorý závisí od ich naliehavosti, aktuálnosti a závažnosti. Anonymné podania prešetruje len vtedy, ak sú konkrétne a signalizujú porušenie právnej normy.
Čo je sťažnosť?
V prípade, že máte záujem podať sťažnosť, dovoľujeme si Vám dať do pozornosti zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov, ktorý upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb alebo právnických osôb.
V zmysle § 3 ods. 1 zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov je sťažnosťou podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby, ktorým:
- sa domáha svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy,
- poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy.
Sťažnosť môžete podať písomne – poštou alebo elektronickou poštou. Vaša sťažnosť musí byť zrozumiteľná, musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa domáhate a musí byť podpísaná. Lehota na vybavenie sťažnosti podľa zákona o sťažnostiach je 60 pracovných dní, pričom môže byť so súhlasom vedúceho orgánu verejnej správy predĺžená o ďalších 30 pracovných dní.
Pripomíname, že podanie, ktoré má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu, ako i podanie, ktoré smeruje proti záverom kontroly, auditu, dohľadu, dozoru alebo inšpekcie podľa osobitného predpisu, nie je sťažnosťou podľa zákona o sťažnostiach.
Sťažnosť môžete podať písomne na adresu :
Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
Bajkalská 21/A
P. O. BOX 29
827 99 Bratislava
Vážení spotrebitelia,
za účelom urýchlenia vybavenia Vášho podnetu Vás žiadame priložiť k podnetu zároveň KÓPIE všetkých relevantných dokladov, ktorými disponujete, napr.:
REKLAMÁCIA
- objednávka,
- doklad o kúpe/faktúra,
- doklad o uplatnení reklamácie (napr. reklamačný list, poštový podací lístok),
- doklad o vybavení reklamácie,
- odborné posúdenie, ak bolo vydané,
- komunikácia s predávajúcim, prípadne iné .
|
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (kúpa cez e-shop)
- objednávka,
- doklad o kúpe/faktúra,
- doklad o prevzatí tovaru,
- odstúpenie od zmluvy spolu s poštovým podacím lístkom,
- doklad o vrátení finančnej čiastky v prípade, ak táto bola vrátená,
- komunikácia s predávajúcim, prípadne iné doklady.
|
REKLAMÁCIA ZÁJAZDU
- ponuka cestovnej kancelárie (CK), na základe ktorej bola uzatvorená zmluva o zájazde,
- zmluva o zájazde (potvrdenie o zájazde),
- písomný záznam spísaný na mieste pobytu,
- doklad o uplatnení reklamácie v CK spolu s poštovým podacím lístkom,
- doklad o vybavení reklamácie,
- komunikácia s CK (prípadne s cestovnou agentúrou), prípadne iné doklady.
|
NEVYŽIADANÁ POŠTA (SPAM)
- SPAM, z ktorého je zrejmé, kto je odosielateľom a prijímateľom SPAM-u, dátum, čas a samotný obsah SPAM-u, prípadne iné doklady.
|
Ročné vyúčtovanie nákladov spojených s užívaním bytu/nebytového priestoru
- zmluva o výkone správy,
- predmetné Ročné vyúčtovanie nákladov spojených s užívaním bytu/nebytového priestoru,
- doklad o uplatnení reklamácie spolu s poštovým podacím lístkom,
- doklad o vybavení reklamácie,
- komunikácia so správcom, prípadne iné doklady.
|
Podajte podnet