Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SOI Kontrolná činnosťVýsledky kontrol SOIStanovisko SOI k reklamnej kampani spol. EXIsport

Stanovisko SOI k reklamnej kampani spol. EXIsport

Kategória: Výsledky kontrol SOI
Dátum: 22. 1. 2010
Slovenská obchodná inšpekcia je orgánom dozoru nad dodržiavaním zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame v znení neskorších predpisov.

Podľa zákona o reklame reklama nesmie prezentovať nahotu ľudského tela pohoršujúcim spôsobom.

Na základe podaní spotrebiteľov Slovenská obchodná inšpekcia sa zaoberala reklamnou kampaňou spol. EXIsport. Na týchto reklamách čiastočne odhalená žena propaguje zimný výpredaj športových výrobkov.

Po posúdení predmetných reklám sme došli k záveru, že prezentácia ľudského tela na týchto reklamách nezobrazuje ľudské telo pohoršujúcim spôsobom.

Rizikom reklám prezentujúcich nahotu ľudského tela je reakcia spotrebiteľov, ktorých má osloviť. Vnímanie nahoty ľudského tela je vecou vkusu, povahy, náboženského cítenia a morálnych hodnôt človeka. Kým pomerne široká vrstva verejnosti akceptuje v reklame nahotu, konzervatívnejšia vrstva uprednostňuje iné formy a nástroje prezentácie produktu ako nahotu.

Pri posudzovaní reklamy sa berie do úvahy skutočnosť, že zákon zakazuje zobrazenie nahoty spôsobom, ktorý pohoršuje, čo sa v danom prípade nepreukázalo.

Dodržiavanie Etických zásad reklamnej praxe (Kódex) vydaných Radou pre reklamu nie je predmetom kontroly SOI.

Súlad reklamy so zásadami Kódexu posudzuje Arbitrážna komisia Rady pre reklamu, ktorá výsledok posúdenia tejto reklamnej kampane už zverejnila na svojej web stránke www.rpr.sk. 

Poznamenávame, že zákon 445/1990 Z. z., ktorým sa upravujú podmienky predaja a rozširovanie tlače a iných vecí spôsobilých ohroziť mravnosť, sa nevzťahuje na reklamu.