Pri kúpe v internetovom obchode som v zásielke s tovarom neobdržal záručný list.
Kategória: Reklamácie
Dátum: 7. 8. 2013
V zmysle § 620 ods. 4 OZ je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list) na žiadosť kupujúceho. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. Dozor nad ustanoveniami OZ nepatrí do kompetencie SOI. Podľa § 16 zákona o ochrane spotrebiteľa v platnom znení, je predávajúci povinný vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe výrobku alebo o poskytnutí služby, v ktorom je uvedené:
- obchodné meno, identifikačné číslo a sídlo predávajúceho, miesto podnikania fyzickej osoby,
- adresa prevádzkarne,
- dátum predaja,
- názov a množstvo výrobku alebo druh služby,
- cena jednotlivého výrobku alebo služby a celková cena, ktorú spotrebiteľ zaplatil.
V zmysle vyššie uvedeného ak predávajúci v internetovom obchode spolu s tovarom nezašle potvrdený záručný list, ale tento potvrdí až následne, na požiadanie kupujúceho, nekoná v rozpore s platnou legislatívou.