Mám problém s predávajúcim so sídlom mimo územia SR.
Kategória: Najčastejšie otázky
Dátum: 7. 8. 2013
Kontrolná činnosť SOI je v rámci jej kompetencií zameraná na podnikateľské subjekty so sídlom na území SR. Podnikateľské subjekty mimo územia SR sa riadia legislatívou príslušnej krajiny, v ktorej má podnikateľský subjekt sídlo a sú kontrolované príslušným kontrolným orgánom v danej krajine.
V prípade spotrebiteľského problému s podnikateľským subjektom z iného členského štátu EÚ majú spotrebitelia možnosť obrátiť sa na:
Európske spotrebiteľské centrum v SR, Ministerstvo hospodárstva SR, Mierová 19, 827 15 Bratislava, tel.: 02/ 4854 2317, 02/4853 2019, fax: 02/ 4854 1627, e-mail: info@esc-sr.sk , web: www.esc-sr.sk .
Ak ide o predávajúceho zo štátu mimo EÚ a medzi danou nečlenskou krajinou a EÚ je uzatvorená bilaterálna dohoda o uznávaní zodpovednosti za vady, je možné celú záležitosť riešiť aj cestou plnenia predmetnej dohody.
Pokiaľ sa jedná o prípad, že ide o predávajúceho zo štátu, s ktorým nie je uzatvorená žiadna dohoda o uznávaní zodpovednosti za vady, celý problém je riešiteľný len cestou medzinárodného súdneho konania.