Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SOI Najčastejšie otázkyMám problém s predávajúcim so sídlom mimo územia SR.

Mám problém s predávajúcim so sídlom mimo územia SR.

Kategória: Najčastejšie otázky
Dátum: 7. 8. 2013
Kontrolná činnosť SOI je v rámci jej kompetencií zameraná na podnikateľské subjekty so sídlom na území SR. Podnikateľské subjekty mimo územia SR sa riadia legislatívou príslušnej krajiny, v ktorej má podnikateľský subjekt sídlo a sú kontrolované príslušným kontrolným orgánom v danej krajine.

V prípade spotrebiteľského problému s podnikateľským subjektom z iného členského štátu EÚ majú spotrebitelia možnosť obrátiť sa na:

Európske spotrebiteľské centrum v SR, Ministerstvo hospodárstva SR, Mierová 19, 827 15 Bratislava, tel.: 02/ 4854 2317, 02/4853 2019, fax: 02/ 4854 1627, e-mail: info@esc-sr.sk , web: www.esc-sr.sk .

Ak ide o predávajúceho zo štátu mimo EÚ a medzi danou nečlenskou krajinou a EÚ je uzatvorená bilaterálna dohoda o uznávaní zodpovednosti za vady, je možné celú záležitosť riešiť aj cestou plnenia predmetnej dohody.

Pokiaľ sa jedná o prípad, že ide o predávajúceho zo štátu, s ktorým nie je uzatvorená žiadna dohoda o uznávaní zodpovednosti za vady, celý problém je riešiteľný len cestou medzinárodného súdneho konania.