Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SOI Najčastejšie otázkyAko možno riešiť problém s nekvalitným príjmom káblovej TV, nekvalitným pripojením mobilného telefónneho spojenia, s výškou fakturácie za elektronické komunikačné služby?

Ako možno riešiť problém s nekvalitným príjmom káblovej TV, nekvalitným pripojením mobilného telefónneho spojenia, s výškou fakturácie za elektronické komunikačné služby?

Kategória: Najčastejšie otázky
Dátum: 7. 8. 2013
Služba zabezpečenia telefonického, internetového i dátového spojenia, ako ani služba káblovej televízie, nie je službou podľa zákona o ochrane spotrebiteľa, nad ktorým vykonáva dozor SOI.

Ide o osobitnú službu, upravenú zákonom o elektronických komunikáciách. Dozor nad dodržiavaním povinností vyplývajúcich z tohto zákona patrí do pôsobnosti Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (ďalej len „Regulačný úrad“), ktorý v zmysle § 6 ods. 3 písm. d) citovaného zákona chráni záujmy koncových užívateľov s ohľadom na kvalitu a ceny služieb.

Slovenská obchodná inšpekcia nie je orgánom dohľadu nad dodržiavaním citovaného zákona a nie je oprávnená predmetnú záležitosť riešiť.

Námietky voči kvalite služieb v súvislosti s príjmom telekomunikačného pripojenia je potrebné uplatniť formou reklamácie u operátora, služby ktorého služby spotrebiteľ využíva a ktorý vykonal fakturáciu, a to preukázateľne, písomnou formou.

Ak s riešením reklamácie nebude spotrebiteľ spokojný, príp. táto nebude riešená najneskôr v zákonnej lehote, v ďalšom konaní máte možnosť obrátiť sa priamo na Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, Továrenská 7, P. O. Box 40, 828 55 Bratislava 24; e-mail: inspection@teleoff.gov.sk  ; e-podatelna@teleoff.gov.sk  ; viac informácií na www.teleoff.gov.sk.