Ako možno riešiť problém s nekvalitným príjmom káblovej TV, nekvalitným pripojením mobilného telefónneho spojenia, s výškou fakturácie za elektronické komunikačné služby?
Kategória: Najčastejšie otázky
Dátum: 7. 8. 2013
Služba zabezpečenia telefonického, internetového i dátového spojenia, ako ani služba káblovej televízie, nie je službou podľa zákona o ochrane spotrebiteľa, nad ktorým vykonáva dozor SOI.
Ide o osobitnú službu, upravenú zákonom o elektronických komunikáciách. Dozor nad dodržiavaním povinností vyplývajúcich z tohto zákona patrí do pôsobnosti Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (ďalej len „Regulačný úrad“), ktorý v zmysle § 6 ods. 3 písm. d) citovaného zákona chráni záujmy koncových užívateľov s ohľadom na kvalitu a ceny služieb.
Slovenská obchodná inšpekcia nie je orgánom dohľadu nad dodržiavaním citovaného zákona a nie je oprávnená predmetnú záležitosť riešiť.
Námietky voči kvalite služieb v súvislosti s príjmom telekomunikačného pripojenia je potrebné uplatniť formou reklamácie u operátora, služby ktorého služby spotrebiteľ využíva a ktorý vykonal fakturáciu, a to preukázateľne, písomnou formou.
Ak s riešením reklamácie nebude spotrebiteľ spokojný, príp. táto nebude riešená najneskôr v zákonnej lehote, v ďalšom konaní máte možnosť obrátiť sa priamo na Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, Továrenská 7, P. O. Box 40, 828 55 Bratislava 24; e-mail: inspection@teleoff.gov.sk ; e-podatelna@teleoff.gov.sk ; viac informácií na www.teleoff.gov.sk.