Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SOI Informácie pre verejnosťVýsledky kontrolnej akcie týkajúcej sa príspevkov influencerov na sociálnych sieťach

Výsledky kontrolnej akcie týkajúcej sa príspevkov influencerov na sociálnych sieťach

Kategória: Informácie pre verejnosť
Dátum: 16. 2. 2024

Európska komisia a vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľa 22 členských štátov, Nórska a Islandu včera zverejnili výsledky kontrolnej akcie týkajúcej sa príspevkov influencerov na sociálnych sieťach. Kontrolná akcia zistila, že takmer všetci (97%) influenceri uverejňovali komerčný obsah, ale iba jeden z piatich uvádzal, že takýto obsah je reklama. Cieľom celoplošnej akcie bolo overiť, či influenceri zverejňujú svoje reklamné aktivity v súlade s požiadavkami právnych predpisov EÚ v oblasti ochrany spotrebiteľa. Počas kontrolnej akcie bolo skontrolovaných 576 influencerov, ktorých príspevky boli zverejnené na hlavných platformách sociálnych médií.

 

Zistenia:

• 97% influencerov publikovalo príspevky s komerčným obsahom, avšak len 20% uviedlo, že išlo o reklamu;

• 78% overených influencerov uverejňovalo svoje príspevky ako komerčnú činnosť; avšak len 36 % však bolo registrovaných ako podnikatelia na vnútroštátnej úrovni;

• 30 % neposkytlo na svojich účtoch žiadne údaje o tom, že sú podnikatelia ako napr. e-mailová adresa, názov spoločnosti, poštová adresa alebo registračné číslo;

• 38% z nich nepoužívalo štítky platformy, ktoré slúžia na zverejňovanie komerčného obsahu, ako napr. "platené partnerstvo" na Instagrame, naopak, títo influenceri sa rozhodli pre iné znenie ako napr. "spolupráca" (16%), "partnerstvo" (15%) alebo všeobecné označenie vďaka partnerskej značke (11%);

• 40% influencerov podporilo svoje vlastné produkty, služby alebo značky; 60 % z nich nezverejňovalo reklamu dôsledne alebo vôbec;

• 44% influencerov malo svoje vlastné webové stránky, na ktorých väčšina mohla predávať tovar priamo.

 

Celá tlačová správa Európskej komisie a viac informácií ohľadom kontrolnej akcie možno nájsť na nižšie uvedených odkazoch.

Results of a screening (“sweep”) of social media posts (europa.eu)

Sweeps - European Commission (europa.eu)