Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SOI Informácie pre verejnosťDexcar - informácia o pokute

Dexcar - informácia o pokute

Kategória: Informácie pre verejnosť
Dátum: 31. 5. 2018

Taliansky Úrad pre hospodársku súťaž a trh uzavrel konanie, vedené proti spoločnosti Dexcar Autovermietung UG, ktorá pôsobí v oblasti prenájmu áut, a ďalším subjektom, ktoré sa podieľali na propagácii a šírení systému prenájmu áut Dexcar, uložením sankcií v celkovej výške 455 000,- eur.

Praktiky spoločnosti Dexcar od konca roka 2014 s pomocou ďalších zapojených subjektov spočívali v podpore a vedení systému prenájmu áut, prostredníctvom ktorého spotrebiteľ, s cieľom získať bezplatný prenájom vozidla na 24 mesiacov po vstupe do programu Auto Bonus Marketing, musel zaplatiť variabilný vstupný poplatok v rozmedzí od 547,- eur do 1 950,- eur.

Po zaplatení vstupného poplatku bol spotrebiteľ zaradený do „tabuľky“, následne, za účelom zabezpečenia automobilu a jeho bezplatného prenajatia nasledoval postup, spočívajúci v nábore (aj prostredníctvom poradcu) ďalších spotrebiteľov a ich vstupu do systému, pričom aj títo spotrebitelia mali zaplatiť vstupný poplatok.

Z toho vyplýva, že bez ohľadu na značné zisky, ktoré tento systém priniesol zapojeným subjektom, spotrebitelia nemali často krát možnosť využiť sľubovaný prenájom auta (na 1 motorové vozidlo pripadlo 128 spotrebiteľov). Aj ďalšie spoločnosťou sľubované benefity (napr. benzín a pod.) dostalo len minimum spotrebiteľov.

Konanie príslušného talianskeho orgánu potvrdilo, že tieto praktiky boli nekalé, a to s prihliadnutím na klamlivý spôsob, ktorým boli prezentované vlastnosti a podmienky služby a tiež na to, že opísaný systém má charakter pyramídového predaja, ktorý je podľa talianskeho Spotrebiteľského kódexu považovaný za nekalú obchodnú praktiku.

Bližšie informácie a odôvodnenie postupu národného dozorného orgánu sú uvedené v priloženom dokumente.

Decision [pdf, 477 kB]