Stanovisko MH SR a SOI k viazaniu predaja tovaru a poskytovaniu služieb
Kategória: Rady podnikateľom
Dátum: 7. 8. 2007
Vychádzajúc zo základných práv spotrebiteľov, uvedených v § 3 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a vo väzbe na § 4 ods. 3 tohto zákona – viazanosť predaja tovaru alebo služieb, berúc do úvahy ochranu ekonomických záujmov spotrebiteľov, nepovažuje sa za viazanie predaja výrobku alebo poskytnutie služby na predaj iného výrobku alebo na poskytnutie inej služby, ak výrobok alebo služba je pre spotrebiteľa dostupná aj samostatne. Takto viazaný výrobok alebo služba nesmie mať vlastnosti podstatným spôsobom obmedzené.
Viazanie predaja výrobkov alebo služieb sa bude striktne posudzovať vo väzbe na ustanovenie § 8 ods. 3 tohto zákona s tým, že za klamlivú obchodnú praktiku sa bude považovať najmä skutočnosť, ak bude porušené právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy bez sankčného postihu v prípade vady výrobku alebo služby. Týka sa to najmä marketingových praktík, realizovaných mobilnými operátormi. alebo poskytovateľmi telekomunikačných služieb podľa zákona č. 610/2003 Z. z. o elektronických komunikáciách.