Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SOI Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporovInformácie pre subjekty ARSUsmernenie pre subjekty ARS

Usmernenie pre subjekty ARS

Kategória: Informácie pre subjekty ARS
Dátum: 9. 11. 2017

Usmernenie pre subjekty ARS pri neposkytnutí súčinnosti podľa zákona č. 391/2015 Z. z.

Subjekty ARS, ktoré posielajú spisový materiál ohľadom neposkytnutia súčinnosti v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z., z iného subjektu alternatívneho riešenia sporov ako je Slovenská obchodná inšpekcia musia postupovať nasledovne:

  1. Vždy zaslať originál spisového materiálu (pre prípad, ak by sa v budúcnosti dostal tento spor na súd – správne konania).
  2. Nie je možné, aby sa zasielali dokumenty e-mailom, vždy je potrebné zasielať originálne dokumenty poštou, alebo osobne na príslušný inšpektorát podľa sídla predávajúceho I SOI. 
  3. Ak ide o neprevzatie zásielky v odbernej lehote je potrebné, aby bola zásielka doručovaná ešte minimálne dvakrát, pre začatie správneho konania ohľadom neposkytnutia súčinnosti nestačí, že predávajúci neprevzal zásielku raz.
  4. V sprievodnom liste, ktorým odstupujete spisový materiál na správny orgán, je potrebné urobiť krátky sumár prípadu (max. A4).  
  5. Spisový materiál zasielajte priamo na miestne príslušný I SOI.