Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

SOI Informácie pre verejnosťServisný poplatok Skylink

Servisný poplatok Skylink

Kategória: Informácie pre verejnosť
Dátum: 21. 4. 2015

V nadväznosti na množiace sa podnety spotrebiteľov vo veci servisného poplatku spoločnosti Skylink Slovenská obchodná inšpekcia upozorňuje spotrebiteľov na nasledujúce skutočnosti:

Servisný poplatok, uplatňovaný spoločnosťou Skylink je poplatkom, spojeným s poskytovaním elektronických komunikačných služieb (ide o služby obvykle poskytované za odplatu, ktoré spočívajú úplne alebo prevažne v prenose signálov v sieťach, vrátane telekomunikačných služieb a prenosových služieb v sieťach používaných na rozhlasové a televízne vysielanie), upravených zákonom č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov. Dozor nad dodržiavaním tohto zákona vykonáva Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR. Úrad ako národný regulátor a cenový orgán v oblasti elektronických komunikácií chráni záujmy koncových užívateľov s ohľadom na kvalitu a ceny služieb.

Z aktuálneho cenníka spoločnosti Skylink (zverejneného na stránke http://www.skylink.sk/) je zrejmé, že servisný poplatok pokrýva náklady na prevádzku, administratívu, technické zaistenie a zákaznícky servis satelitnej televízie Skylink. Servisný poplatok sa vzťahuje na všetky dekódovacie karty Skylink a CS Link.

Vzhľadom na uvedené skutočnosti (jasná špecifikácia plnenia, za ktoré koncový užívateľ servisný poplatok uhrádza) zostáva spornou otázka zavedenia a výšky (resp. zvýšenia) servisného poplatku. Posudzovanie uvedenej otázky v nadväznosti na možnú neprijateľnosť tej časti Všeobecných obchodných podmienok, ktoré upravujú právo poskytovateľa elektronickej komunikačnej služby jednostranne zvýšiť servisný poplatok, však spadá výlučne do kompetencie príslušného súdu.

V prípade pochybnosti o oprávnenosti účtovania servisného poplatku (resp. o jeho výške) je potrebné, aby sa koncový užívateľ obrátil priamo na súd.

V konaní pred súdom môže byť koncový užívateľ (spotrebiteľ) zastúpený niektorým zo spotrebiteľských združení, ktoré sú v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov oprávnené podať návrh na začatie konania na súde vo veci ochrany práv spotrebiteľov, a to vrátane konania vo veci ochrany kolektívnych záujmov spotrebiteľov, alebo môžu byť účastníkom konania.

Zároveň si dovoľujeme poukázať na rozhodnutia súdov vo veci ochrany spotrebiteľa, týkajúce sa oslobodenia od súdneho poplatku v prípade, ak sa spotrebiteľ rozhodne napadnúť sporný servisný poplatok súdnou cestou. Uvedené rozhodnutia sú prístupné na webovom sídle Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky, v časti „Komisia na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách - Rozhodnutia slovenských súdov vo veciach ochrany spotrebiteľa“.